A už zase poštovní

A už zase poštovní

S potěšením jsem si dnes (4. prosince) přečetl rozhovor na serveru seznam-zprávy.cz poutavý rozhovor s generálním ředitelem panem Romanem Knapem.  Závidím top-manažerovi jeho nezdolný optimismus při popisu skvělých služeb jím řízené instituce, zakončený zvoláním, že až propustí 1.500 zaměstnanců, z toho 700 „pošťáků“, bude všechno ještě dokonalejší a my, zákazníci, budeme zavaleni štěstím. Bohužel, spíše se přikláním k obsahu diskutujících čtenářů a i já hlasuji – Českou poštu patří zrušit a její obchodní teritorium rozparcelovat mezi fungující logistické firmy.  Ty by zvládly levou zadní nejen rozvoz balíků, ale určitě i roznášení listovních zásilek či důchodů těm málo důchodcům, kteří ještě nemají bankovní účet (cituji-li zdůvodnění propouštění z úst pana Knapa).

Konstatuji to zcela střízliv a zodpovědně, maje za sebou vcelku běžný zážitek. Zdravě jsem zariskoval a objednal si u jistého e-shopu zásilku s dopravou ČP – balík do ruky.  Stálo mě to necelých 18 hodin vyblokovaného času, počítáno od první hodiny avízovaného doručení až po fyzické vítězství – přebrání zásilky. Ve stručnosti:

Pondělí 23.11. ve 12.24, sms:  Zásilku doručíme v době od 13 do 19 hodin. Jste-li mimo bydliště, máte půlhodinu na návrat domů. Pošta nečeká.

Pondělí, 19.00. Nic.  V 19.30. pokus dovolat se šoférovi. Nic. Pak sms šoférovi, nic. Pikantní ale je,  že v 16 hodin přijel jiný šofér na stejnou adresu s jiným balíkem pro dceru…

Úterý 8.00: sms a mail od České pošty, zásilku se nepodařilo vyzvednout, je uložena na poště. Už aspoň neuvádějí, že jsem nebyl zastižen. Prostě jen – nepodařilo se.

Úterý 8 – 11 hod. Asi sto neúspěšných telefonátů na zákaznické centrum, doručovací poštu, svozové depo. Neberou, nevědí, nemají kompetenci. Klientské centrum tvrdí, že opětovné doručení zajistí pošta, kde je balík uložen. Pošta pak tvrdí, že opětovné doručení zajistit nemůže, mám si to domluvit u paní Čejkové v depu v Brně-Slatině. Paní Čejková bere asi padesátý pokus a uzemní mě větou „Nedivte se, že to nebereme, voláte do provozu“. Jinak byla ale hodná a vstřícná a zajistila, že balík přiveze zítřejší „ranní řidič“. Ten jezdí mezi osmou a šestnáctou hodinou.

Středa, 8.00. SMS a mail od ČP – Dnes Vám doručíme zásilku.  Středa, 10.30.  Ve schránce mám písemnou oranžovou výzvu „Opakovaná výzva k vyzvednutí zásilky“: Ještě jste si nevyzvedl balík, který máte na poště. A včil mudruj. Přivezou, nepřivezou? Co platí?

Přivezli, v půl čtvrté odpoledne.

Než jsem dopsal tuto zpověď, poslal mi kamarád odkaz na rozhovor serveru Seznam TV s generálním ředitelem České pošty Knapem. Bezmoc, zoufalství. Arogantní, sebejistý, učebnicově  neomylný manažer moderního střihu, podle kterého všechno funguje a pokud něco nefunguje, je to rozpracováno tak, aby to fungovalo nejpozději v příštím roce. Veselé vánoce s Českou poštou! Sním či bdím?

Douška na závěr: Jsem nepolepšitelný a v pondělí kolem druhé odpoledne jsem si cosi objednal z jiného e-shopu. Za hodinu mi psalo PPL, že převzali zásilku k dopravě. V úterý během dopoledne ji dovezli. Ejhle, jde to…


Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *